شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ |۲۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 6, 2024
کد خبر: 1168526
۱۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۱
محرم خضرآباد

حوزه/کاروان هزار نفره جوانان، نوجوانان، زنان، مردان و کودکان روستاهای مختلف بخش خضرآباد از توابع شهرستان اشکذر در قالب بیست هیئت عزاداری ورود امام حسین (ع) و اهل بیتشان به کربلا را به صورت نمادین به نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، حسن باقری رئیس شورای هیئات مذهبی بخش خضرآباد اظهار داشت: در آستانه ماه محرم از عصر دیروز تا شامگاه جمعه، قافله نمادین با نام کاروان ندای محرم به حرکت درآمد و ورود امام حسین (ع) و یاران باوفایشان به کربلا را در دهستان کذاب از توابع بخش خضرآباد شهرستان اشکذر گرامی داشتند.

وی گفت: زنده نگه داشتن قیام امام حسین (ع)، تعظیم شعائر دینی، آشنایی با فرهنگ عاشورا و پاسداشت خون شهدای کربلا و مصایب آنان از اهداف این کاروان نمایشی است.

رئیس شورای هیئات مذهبی بخش خضرآباد افزود: دسته‌جات عزاداری و هیئت های مذهبی شهر و روستاهای مختلف بخش خضرآباد با بیرق‌ها و علم‌های سیاه و سبزرنگ که مزین به نام ائمه اطهار سلام الله علیها و نام هر روستا است با اجتماع در روستای اتابک حرکت خود را از مسجد مهدیه این روستا آغاز کرده و تا آستان مقدس امامزاده سیدکافی(ع)روستای کافی آباد ادامه دادند.

باقری، تصریح کرد: این کاروان در مسیر سه کیلومتری خود در بین راه و ایستگاه‌های تعین شده به عزاداری پرداختند و سپس در محل میدان ورودی امامزاده سیدکافی تجمع کردند.

شرکت کنندگان در این کاروان نماز جماعت مغرب و عشا را در مسجد امام زاده سیدکافی(ع) روستای کافی آباد به امامت حجت الاسلام زارع اقامه کردند همچنین در این مراسم هزار و پانصد پرس غذای نذری توزیع شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha